لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

انتخابات مقدماتی در دو ايالت شرقی آمريکا


در رقابت انتخابات مقدماتی رياست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری خواه در سه ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی» برگزار شد.
در رقابت انتخابات مقدماتی رياست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری خواه در سه ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی» برگزار شد.

سناتور باراک اوباما اميدواراست با پيروزی در رقابت انتخابات مقدماتی رياست جمهوری حزب دموکرات در دو ايالت مريلند و ويرجينيا و منطقه «دی سی»، به روند پيروزی های خود ادامه دهد، اين در حالی است که سناتور هيلاری کلينتون از هم اکنون توجه خود را به ايالت هاي دیگر معطوف کرده است.


آقای اوباما پس از پيروزی در رقابت های انتخاباتی پنج ايالتی که در روزهای شنبه و يکشنبه برگزارشد، اکنون به نظر می رسد با حمايت رای دهندگان آمريکايی- افريقايی های حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی»، که روز سه شنبه برگزار در حال برگزاری است، به پيروزی دست يابد.


سناتور جان مک کين نيز در جريان رقابت نامزدهای حزب جمهوری خواه نيز اميدوار است پس از شکست از مايک هاکبی، فراماندار سابق آرکانزاس، در روز های شنبه و یکشنبه، با پيروزی در رقابت های روز سه شنبه، محافظه کاران حزب مطبوعش را قانع کند که وی می تواند در انتخابات رياست جمهوری اين حزب را نمايندگی کند.


سناتور مک کين در رقابت های روز شنبه و يکشنبه در ايالت های کانزاس و لوئيزيانا از رقيب خود مايک هاکبی شکست خورد، اما در ايالت واشينگتن با اختلاف نا چيزی به پيروزی دست يافت.


در انتخابات مقدماتی در ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی»، نامزدهای حزب دموکرات برای به دست آوردن ۱۶۸ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی اين حزب رقابت می کنند و نامزدهای حزب جمهوری خواه بر سر تصاحب ۱۱۶ کرسی با يکديگر رقابت دارند.


نظر سنجی ها در ايالت های ويرجينيا و مريلند حاکی از آن است که سناتور اوباما روز سه شنبه با اختلافی دو رقمی نسبت به سناتور کلينتون در اين ايالت ها به پيروزی دست خواهد يافت.


پيروزی سناتور اوباما در اين دو ايالت می تواند به بهبود وضعيت شمار نمايندگان وی در گردهمايی ملی در ماه اوت کمک کند اين در حالی است که تا کنون سناتور کلينتون تعداد بيشتری از نمايندگی ها را تصاحب کرده است.


جان مک کین امیدوار است با پیروزی در رقابت های روز سه شنبه به عنوان تنها گزینه این حزب باقی بماند

سناتور اوباما در پاسخ به پرسشی درباره چشم اندازانتخابات چهارم مارس در ايالت تگزاس گفت:« هنوز خيلی زود است. ما هنوز انتخابات در اينجا(ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی») را تمام نکرده ايم».


سناتور اوباما شامگاه روز سه شنبه به ويسکانسين، که هفته آينده انتخابات مقدماتی در آن برگزار خواهد شد، سفر خواهد کرد، اين در حالی است که سناتور کلينتون عصر سه شنبه در اجتماع انتخاباتی در «ال پاسو» تگزاس خواهند گذارند.


سناتور هيلاری کلينتون سرمايه گذاری تبليغاتی خود را به ايالت های تگزاس و اوهايو معطوف کرده است از اين طريق بتواند برتری هفته های اخير سناتور اوباما را تحت تاثير قرار دهد.


خانم کلينتون تا کنون در ايالت های پر جمعيت نتايج خوبی را به دست آورده است و به نظر می رسد آمريکايی های لاتين تبار در تگزاس و خانواده های کم در آمد در اوهايو از او حمايت کنند.


XS
SM
MD
LG