لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۶

نگاه تازه؛ رویای خوانندگی در لس آنجلس


«می خواهید خواننده شوید، آموزش خوانندگی به همراه صداسازی با کمترین هزینه ، تهیه آلبوم های موسیقی شما مطابق با استاندارد های روز دنیا و...»

گاهی هزاران نفر با آرزوی دست یافتن به شهرت، اعتبار و رویای پولدار شدن، گمشده خود را در این جملات کوتاه اما خوش خط و خال جستجو می کنند.

در برنامه این هفته «نگاه تازه»، به لنگر گاه اصلی موسیقی جوان ایران لس آنجلس می رویم از سرنوشت خوانندگانی می گوییم که با یک یا دو آلبوم- بیشتر یا کمتر- به این راه قدم گذاشته اند و صدایشان در هیاهوی بازار بزرگی به نام لس آنجلس گم شده است.

در اولین ایستگاه به سراغ عارف خواننده ترانه «سلطان قلب ها» رفتیم تا از زبان او، از سرنوشت این جوانان آگاه شویم.

به گفته این هنرمند، «هم اکنون کمپانی هایی که در کالیفرنیا فعال هستند اصلا اهمیت نمی دهند که آیا این افراد آگاهی دارند و موسیقی را می شناسند؛ برای آن ها مهم ترین چیز این است که بدانند این فرد حاضر است رقم قابل ملاحظه ای برای تولید آلبوم به آن ها پرداخت کند.»

عارف می گوید: «قضیه به اندازه ای گسترده شده که حتا عده ای کانال می گیرند که کلیپ های این افراد را پخش کنند.»

خواننده «سلطان قلب ها» سپس از کسانی می گوید که هم اکنون از لس آنجلس به دوبی آمده اند تا برای این گروه از جوانان جویای نام برنامه ریزی کنند.

در این برنامه می توانید شنونده توصیه های عارف درباره راه صحیح رسیدن به رویای خوانندگی باشید.

مهین آبادانی، مدیر شرکت «آونگ» که به کار تولید و پخش آلبوم های موسیقی در کالیفرنیا مشغول است دیگر مهمان برنامه نگاه تازه بود.

خانم آبادانی می گوید: «در هر روز کاری دو یا سه آلبوم از جوانان ایرانی در سرتا سر دنیا دریافت می کند.» به اعتقاد او، «الان فقط صدا کافی نیست.»

در ادامه مدیر شرکت آونگ جزییات بیشتری از همکاری جوانان با شرکت های تولید و پخش موسیقی در لس آنجلس ارایه می دهد.

از میان خوانندگان جوانی که با یک آلبوم، صدایشان در هیاهوی بازار موسیقی لس آنجلس گم شد، پس از هفت سال که از تولید آلبوم «آسمان عشق» می گذرد به سراغ خواننده آن، «نیکا» رفتیم که این روزها ازدواج کرده و در مقطع دکترای زبان و ادبیات فرانسه در ترکیه به دور از هیاهوی لس آنجلس تحصیل و زندگی می کند.

حرف های شنیدنی نیکا درباره خوانندگی ودلایل کناره گیری اش از این حرفه را در بخش دوم برنامه نگاه تازه می توانید بشنوید.

آخرین میهمان برنامه هم مهدی ذکایی، سردبیر مجله «جوانان» چاپ لس آنجلس بود. آقای ذکایی در بخش پایانی برنامه به ظهور و افول خوانندگان جوان ایرانی در لس آنجلس می پردازد.

آنطور که آقای ذکایی می گوید: «در سال های پس از انقلاب تا امروز بیشتر از پانصد خواننده جوان به این عرصه پا گذاشته اند که از آن میان تنها ده تا دوازده خواننده ای که کمپانی ها برایشان سرمایه گذاری کردند توانستند به موفقیت دست پیدا کنند.»

او می گوید: «بیشتر این خوانندگان شاید صدا داشتند اما سرمایه نداشتند که این کار را ادامه بدهند.»

مهدی ذکایی در نگاه تازه به بیان مطالبی درباره خوانندگی، برخی خوانندگان جوان و... می پردازد که کمتر جایی شنیده یا خوانده اید.

صدای تعدادی از شنوندگان نگاه تازه که برای برنامه خودشان ترانه ای اجرا کرده اند، از دیگر بخش های این برنامه است.

برای شنیدن برنامه «نگاه تازه» فایل برنامه را که در بالای همین صفحه ( سمت چپ) قرار دارد، باز کنید.

برای تماس با ما به آدرس ايميل بزنيد javanan@radiofarda.com

و يا با شماره تلفن ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۴ تماس بگيريد.

برنامه «نگاه تازه» را می توانيد شنبه ها ساعت ۹ شب و دوشنبه ها ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت ايران بشنويد.

XS
SM
MD
LG