لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۴

تاکید دوباره بوش بر «مقابله با بلندپروازی های ایران»


جرج بوش در این سخنرانی از رهبران عرب خواست که از مذاکرات بين رهبران اسرائيل و فلسطين پشتيبانی کنند.
جرج بوش در این سخنرانی از رهبران عرب خواست که از مذاکرات بين رهبران اسرائيل و فلسطين پشتيبانی کنند.

جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز شنبه، پنجم ژانويه، در سخنرانی هفتگی راديويی خود بار دیگر در مورد اهميت مقابله با «بلند پروازی های تهاجمی ايران» تاکید کرد.


جرج بوش که در آستانه سفر به خاورمیانه سخن می گفت، در این سخنرانی از رهبران عرب خواست که از مذاکرات بين رهبران اسرائيل و فلسطين پشتيبانی کنند.


آقای بوش افزود: «صلح در خاورميانه نقش مهمی در پيروزی در مقابل گروه های تندرو ايفا می کند چرا که آنها از درگيری بين فلسطين و اسرائيل برای جذب نيرو استفاده می کنند.»


جرج بوش در مورد اهميت صلح در خاورميانه و تلاش آمريکا در اين مورد خطاب به مردم آمريکا گفت: «من می دانم که هميشه اين موضوع روشن نيست که چرا اتفاقات در خاورميانه برای مردم آمريکا اهميت دارد. اما ما در قرن بيست و يکم هستيم و اتفاقات آنجا تاثير مستقيم بر زندگی ما اينجا دارد.»



  • «آنها [تروريست ها] در پی سلاح ها و عمليات جديدی هستند که بتوانند به آمريکا دوباره حمله کنند حکومت ها را در خاورميانه سرنگون کنند و نظرات پر از نفرت خود را به ميليون ها نفر تحميل کنند.»
جرج بوش

وی افزود: «همانطور که ما در يازده سپتامبر ديديم خطراتی که در يک سوی جهان اوج می گيرد، می تواند موجب مرگ و نابودی در خيابان های ما شود.»


آقای بوش گفت: «آنها [تروريست ها] در پی سلاح ها و عمليات جديدی هستند که بتوانند به آمريکا دوباره حمله کنند حکومت ها را در خاورميانه سرنگون کنند و نظرات پر از نفرت خود را به ميليون ها نفر تحميل کنند.»


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، جرج بوش در حالی اين سخنان را بيان کرد که روز سه شنبه، سفر هشت روزه خود به خاورميانه را، آغاز می کند.


جرج بوش در سفر خاورميانه ای خود به کشورهای اسرائيل، کويت، بحرين، امارت متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و مناطق فلسطينی می رود.


آقای بوش در اولين ديدار خود، در روز چهارشنبه، با اهود اولمرت نخست وزير اسرائيل و شيمون پرز، رئيس جمهوری اين کشور، ديدار و گفت و گو می کند.


رييس جمهوری آمريکا، روز پنجشنبه، به کرانه باختری می رود و با محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی و سلام فياض، نخست وزير اين تشکيلات ديدار می کند.


مشاوران جرج بوش گفتند که در اين سفر مذاکرات سه جانبه ای بين مقامات آمريکايی اسرائيلی و فلسطينی صورت نخواهد گرفت.


XS
SM
MD
LG