لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۰

رالف نیدر، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد


رالف نیدر می گوید: «نارضايتی، مادر پيشرفت است و در اين پس زمينه من تصميم گرفتم وارد رقابت انتخابات شوم.»
رالف نیدر می گوید: «نارضايتی، مادر پيشرفت است و در اين پس زمينه من تصميم گرفتم وارد رقابت انتخابات شوم.»

رالف نيدر، فعال سیاسی آمريکايی، روز يکشنبه اعلام کرد که به عنوان نامزد مستقل وارد انتخابات رياست جمهوری اين کشور خواهد شد و گفت: اکنون زمان «انقلاب جفرسونی» است.


وی گفت: «در سال های گذشته، اقدامات عليه گروه های مدنی ما را از تلاش برای بهبود اوضاع کشورمان بازداشته است. و من می خواهم هر کسی اين حق را داشته باشد تا موقعيت کشور را بهبود بخشد.»


آقای نيدر اين اظهارات را پس از حضور در برنامه «ديدار با مطبوعات» شبکه ان بی سی و در جمع خبرنگاران بيان کرد.



وی در پاسخ به اين پرسش که چرا در انتخابات شرکت کرده است، گفت: «من کارهايی انجام داده ام» و از جمله به سابقه ۴۰ ساله خود اشاره کرد و اينکه « ميليون ها زندگی» را از طريق حفاظت شديد از منابع آبی و غذايی حفظ کرده است.


حضور رالف نيدر در انتخابات رياست جمهوری آمريکا برای کارشناسان سياسی غافلگير کننده نبود چرا که اين چهارمين شرکت او در چنين انتخاباتی است.

آقای نیدر گفت: توماس جفرسون عقيده داشت که « وقتی حکومت از دست می رود شما ناچاريد در عرصه انتخابات حاضر شويد.»


به گفته وی، « يک انقلاب جفرسونی در آمريکا ضروری است» و افزود: «تغييرات بزرگ در تاريخ آمريکا از طريق احزاب کوچک بوجود آمده است که هيچگاه يک انتخابات ملی را نبرده اند.»


نيدر گفت: « نارضايتی، مادر پيشرفت است و در اين پس زمينه من تصميم گرفتم وارد رقابت انتخابات شوم.»


حضور رالف نيدر در انتخابات رياست جمهوری آمريکا برای کارشناسان سياسی غافلگير کننده نبود چرا که اين چهارمين شرکت او در چنين انتخاباتی است.


هيلاری کلينتون، از نامزدهای حزب دمکرات در انتخابات مقدماتی رياست جمهوری در واکنش به کانديداتوری رالف نيدر گفته است که اقدام او « بسيار مايه تاسف» است.


به گزارش سی ان ان، خانم کلينتون افزود: «من او را به خاطر می آورم. وی برای هيچ کسی نتيجه مطلوبی به بار نياورد، بويژه برای کشور ما.»


وی اظهار داشت: «در اين زمان من اميدوارم که او به کسی آسيب نزند. من فکر نمی کنم کسی که قرار نيست به سناتور مک کين رای دهد بخواهد به رالف نادر رای بدهد.»


آقای نيدر از سوی دمکرات متهم شده است که با ورود خود به صحنه انتخابات سال ۲۰۰۰ آمريکا باعث شد تا ال گور، نامزد اين حزب رقابت را به جرج بوش، نامزد جمهوريخواهان واگذار کند.


اگرچه اين ميليونر آمريکايی با بليط حزب سبز به مبارزات انتخاباتی پرداخت، اما هيلاری کلينتون می گويد که نيدر « مانع آن شد تا ال گور به عنوان سبز ترين رييس جمهوری که ما می توانستيم داشته باشيم انتخاب شود.»


آقای نيدر که در هفته جاری ۷۴ ساله می شود همچنين از سوی باراک اوباما ديگر نامزد دمکرات حاضر در انتخابات مقدماتی آمريکا مورد انتقاد قرار گرفته است.


XS
SM
MD
LG