لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز ادامه دارد


فعالان دانشجویی می گویند دو هزار نفر در تظاهرات روز یکشنبه شرکت کرده اند.
فعالان دانشجویی می گویند دو هزار نفر در تظاهرات روز یکشنبه شرکت کرده اند.

تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه شيراز، صبح يکشنبه، برای ششمين روز ادامه يافت و دانشجويان بر خواسته های خود، از جمله استعفای رييس اين دانشگاه، پافشاری کردند.


به گفته فعالان دانشجويی، محمد هادی صادقی، ریيس دانشگاه شيراز قصد برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در تالار فجر را داشته، اما دانشجويان ساعت ۱۱ به وقت ایران جلوی این تالار تجمع کرده و پس از آن به درون تالار رفتند و با شعارهای متوالی مانع از سخنرانی صادقی شدند.


دانشجويان شعارهايی از جمله، «گر تير و فتنه بارد، جنبش ادامه دارد»، «ما زن و مرد جنگيم، بجنگ تا بجنگيم»، «صادقی بی حيا، استعفا استعفا»، «مفسد اقتصادی اخراج بايد گردد» ، «منادی عدالت، خجالت خجالت» سر دادند.


فعالان دانشجویی می گویند حدود دو هزار نفر در این تجمع شرکت کرده اند و درگيری هایی بين حراست و نيروهای بسيجی با دانشجويان معترض صورت گرفته است.


دانشجويان متحصن دانشگاه شيراز می گويند مسوولان وزارت علوم در روند انتخابات شوراهای صنفی اين دانشگاه اعمال نظر کرده اند.



دانشجويان شعارهايی از جمله:« گر تير و فتنه بارد، جنبش ادامه دارد»، « ما زن و مرد جنگيم، بجنگ تا بجنگيم»، « صادقیِ بی حيا، استعفا استعفا»، « مفسد اقتصادی اخراج بايد گردد» ، « منادی عدالت، خجالت خجالت» سر دادند.

خواسته های دانشجويان متحصن، شامل عدم دخالت مسوولان دانشگاه شيراز در ايجاد تشکل ها و شوراهای همسو با سلايق و خواست اين مسوولان و استعفای رييس دانشگاه شيراز است.


در تعدادی از وبلاگ های دانشجويان شيراز، لغو فوری طرح جداسازی داشنجویان دختر و پسر از جمله خواسته های مهم دانشجويان، اعلام شده است.


دانشجويان همچنین فشار مقامات دانشگاهی بر نشریات دانشجویی را محکوم کرده اند.

به گزارش خبرنامه امير کبير، پايگاه خبری دانشجويان دانشگاه امير کبير تهران، وزارت علوم بدون توجه به خواسته دانشجويان، انتخابات شورای صنفی دانشگاه شيراز را تاييد کرده است.


گزارش ها حاکیست که در حدود ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی، دانشجويان به سمت ميدان مديريت حرکت کردند و در آنجا مستقر شدند و به درخواست نيروهای امنيتی برای ترک محل توجهی نکردند.


دانشجويان شش ساعت بعد، به خوابگاه و خانه های خود بازگشتند و اعلام کردند که روز دوشنبه دوباره از ساعت هفت صبح در ميدان پرديس تجمع خواهند کرد.


در همين حال نه نفر از رهبران تجمعات دانشجویی به نام های کاظم رضایی ، عباس رحمتی، هادی عسکری ، اسماعيل جليلوند ؛ لقمان قديری ، حميد جنتی ، محسن گوهری نيا مجتبی بخشنده به کميته انضباطی احضار شده اند.


يکی از دانشجويان دانشگاه شيراز که نخواست نامش فاش شود، روز شنبه به راديو فردا گفته بود که «از دو روز پيش، بيش از ۱۰ تن از دانشجويان تحصن کننده، توسط اداره اطلاعات و حراست دانشگاه احضار و تهديد شده اند.»


اين دانشجو همچنين گفت که «حراست دانشگاه با خانواده نزديک به ۲۵ تن از دانشجويان تماس تلفنی گرفته و آنها را تحت فشار قرار داده است.»


XS
SM
MD
LG