لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۳

روزنوشته‌های خامنه‌ای؛ اختراع نتانیاهویاب


طنزنوشته‌ای از جلال سعیدی

آقای سلامی فرمانده سپاه آمده بود و از ابعاد گسترده پیروزی جهان اسلام بر اسرائیل برایمان گفت. کمی به یاد امام و شهدا منقلب شدیم که نیستند تا پیروزی اسلام بر کفر را شب‌ها بعد از شام به اتفاق بنشینیم با هم ببینیم و هی صحنه‌هایش را عقب- جلو کنیم.

آقای سلامی ظاهراً برای اینکه حال ما عوض شود گفت یک اختراع جدیدی جوانان دانشمند متخصص سپاه کرده‌اند که می‌خواهم خدمتتان نشان دهم. بعد دست کرد یک وسیله گرد بشقاب میوه‌خوری مانند را نمی‌دانم از کجایش درآورد و گذاشت جلوی ما. پرسیدیم این چیست؟ گفت این نتانیاهویاب است. گفتیم مثل همان کرونایاب که قبلاً اختراع کرده بودید؟ گفت بله! بعد توضیح داد که این یک وسیله بسیار تهاجمی است که آن را متخصصان انقلابی برای مقابله با شخص نتانیاهو ساخته‌اند و وقتی فعال شود به اذن خدا راه می‌افتد و هرجایی که نتایاهو باشد او را پیدا می‌کند و به او اصابت می‌کند.

گفتیم پس گنبد آهنین چی؟ لبخند ظفرمندانه‌ای زد و چند قاشق و چنگال را هم گذاشت روی میز و و گفت فکر آن را هم کرده‌ایم و توضیح داد که این قاشق چنگال‌ها هم به همراه این بشقاب فعال و ارسال می‌شوند تا سر گنبد آهنین را گرم کنند و نتانیاهویاب از گنبد رد شود. احسنتی گفتیم و پرسیدیم کی انشالله آماده عملیات می‌شود این وسیله؟ گفت در حال حاضر این یک خطایی دارد چون تنظیم شده که به بنیامین نتانیاهو اصابت کند، گاهی وقتها قاطی می‌کند و می‌رود دنبال بقیه بنیامین‌ها. همین چند وقت پیش هم در یک مانور رفته بود گذاشته بود دنبال آقای بنیامین بهادری خواننده معروف که داشت آهنگ «حالم بده حالم بده امشب درجه تبم روی هزار و سیصده» را روی صحنه می‌خواند ولی خوشبختانه به موقع متوجه شدیم و دستگاه را به موقع غیرفعال کردیم و ایشان از اصابت خشم انقلابی نجات یافت.

بعد گفت فقط الان مانده‌ایم اسم دستگاه را چی بگذاریم و در انتظار راهنمایی شما هستیم. از وصیت‌نامه حضرت امام استخاره کردیم و گفتیم: بشقابُ البِنی. اندکی به ما خیره شد. نفهمیده بود. گفتیم در کتب تاریخی بنیامین را در خانه بنی صدا می‌کرده‌اند. از شدت شوق انقلابی اشکی ریخت و دست‌بوسی کرد و رفت.

آقای رئیسی تماس گرفت و برای دهمین بار پیروزی‌های اخیر را خدمت ما تبریک گفت. گفتیم با قیمت دلار چکار کردید؟ گفت اتفاقاً چون موفق شدیم از بالای هفتاد هزار تومان به سرعت بیاریمش زیر هفتاد هزار زنگ زدیم این پیروزی را هم خدمت شما تبریک بگوییم. یک من‌الله توفیقی و دلارکم محفوظی گفتیم و قطع کردیم.

آقای وحید -که مدتی بود نمی‌آمد- آمد و پیشنهاد داد یک دیدار عمومی بگذاریم و ابعاد پیروزی بزرگ اسلام بر کفر را برای مردم باز کنیم. گفتیم از این بازتر؟ طبق گزارش‌هایی که به ما داده‌اند مردم از فردای روز شلیک کار و زندگی را رها کرده‌اند در خیابان‌ها دارند شادی می‌کنند. گفت کاملاً صحیح است. بعد گفت فقط چند تماس مردمی با بیت صورت گرفته شده و تعدادی از افرادی که موشک‌های سپاه در نقاط مختلف کشور در منزل یا باغ و ملکشان فرود آمده کمی ناراحت بوده‌اند. گفتیم نفری یک عدد چفیه معطر شده با عرق پیشانی ما را به آنها اعطا کرده دلجویی کنید. از تدبیر داهیانه ما تشکر کرد و رفت.

آقای گلپایگانی رئیس دفتر آمد و گفت بعضی از مردم می‌پرسند چرا این موتور پهپادهای ما صدای موتور نیسان آبی می‌دهد؟ گفتیم به آقای حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه بگویید روی پهپادها ضبط صوت بگذارند و سخنان آقای پناهیان را که روی گوشت‌تلخی ما و ائمه اطهار تأکید می‌کرد، بگذارند از پهپادهای در حال پرواز با صدای بلند پخش شود تا هم پیام دنیای اسلام را در سطح منطقه پخش کنیم و هم صدای موتور پهپادها دستمایه سوءاستفاده دشمنان نظام و جواسیس خارج و داخلی قرار نگیرد.

XS
SM
MD
LG