لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

«مدير کل بزرگترين فرودگاه ايران برکنار شد»


سه روز سرگردانی مسافرانی باعث شده تا رییس فرودگاه امام خمینی تهران از کار برکنار شود.
سه روز سرگردانی مسافرانی باعث شده تا رییس فرودگاه امام خمینی تهران از کار برکنار شود.

سه روز سرگردانی مسافران و تاخير پروازها در فرودگاه بين المللی امام خمينی تهران باعث شده است تا مديرکل اين فرودگاه از«کار برکنار» شود.


فرودگاه بين المللی امام خمينی حدود ۵۰ کيلومتر با تهران فاصله دارد و مسافران برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی فقط می توانند از طریق تاکسی های مخصوص میان فرودگاه و تهران تردد کنند.


اما ريزش برف سنگين و سرمای شديد نه تنها آمد و شد مسافران بلکه نشستن و برخاستن هواپيماها را برای سه روز غير ممکن ساخت.


به گزارش خبرگزاری آلمان، مسافران، که برخی از آنها ناچار شدند بيش از ۶۰ ساعت در فرودگاه بمانند، شکايت کرده اند که مسئولان فرودگاه حتی از آگاه ساختن آنها از اين که آيا پروازهايشان لغو شده است يا نه، خودداری می کردند، بنابراين مسافران نمی دانستند که آيا بايد با پيمودن ۵۰ کيلومتر به تهران باز گردند يا در فرودگاه شلوغ باقی بمانند.


افزون براين، شمار بسیار زیاد مسافران و جاده های يخزده به اين معنا بود که تاکسی باندازه کافی وجود نداشه و تاکسی های موجود نيز بالغ بر سه برابر کرايه معمولی مطالبه می کردند.


بنا به گزارش های خبری از يکشنه تا سه شنبه بدليل ضعف تاسيسات فنی، از جمله ناتوانی مسئولان در پاک کردن باندهای يخزده، تقريبا هيچ پرواز بين المللی از فرودگاه صورت نگرفت.


سه روز تاخير و لغو پروازهای ناشی از برف سنگين و سرما، هرج و مرج و اختلالاتی به وجود آورد که در تاريخ هواپيمایی کشوری ايران بی سابقه توصيف شده است.


درهمین حال، خبرگزاری نيمه رسمی فارس روز شنبه گزارش داد که غلامحسين باقريان، رييس فرودگاه امام خمينی، که از سال ۲۰۰۳ اين پست را بر عهده داشت، برکنار شده است. اين اقدام به دستورسازمان هواپيمايی کشوری صورت گرفت. سخنگوی سازمان دليلی برای برکناری باقريان ارائه نداد، اما گفته می شود مشکلات جاری در فرودگاه عامل آن بوده است.


مسافران اختلال در پروازها را ناشی از نبود تاسيسات و تجهيرات لازم در فرودگاه دانستند و ادعا کردند که چنين وضعيتی هرگز در فرودگاه مهرآباد پيش نيامده بود.


عمليات ساخت اين فرودگاه پيش از انقلاب شروع شده بود ولی بنا به دلايلی چون جنگ هشت ساله ايران و عراق تکميل آن به تعويق افتاده بود. در سال ۱۳۷۴عمليات ساخت ساز اين فرودگاه آغاز شد و در اواخر دوران رياست جمهوری محمد خاتمی اين فرودگاه مورد بهربرداری قرار گرفت.


XS
SM
MD
LG