لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

اجرای حکم قطع دست راست و پای چپ در زاهدان


دادگستری کل سيستان و بلوچستان اعلام کرد که حکم قطع دست راست و پای چپ در مورد پنج نفر، در زاهدان، به اجرا در آمده است.
دادگستری کل سيستان و بلوچستان اعلام کرد که حکم قطع دست راست و پای چپ در مورد پنج نفر، در زاهدان، به اجرا در آمده است.

دادگستری کل سيستان و بلوچستان، روز يکشنبه، ۱۶ دی ماه، اعلام کرد که حکم قطع دست راست و پای چپ در مورد پنج نفر، که متهم به گروگانگيری و درگيری مسلحانه بودند، در زاهدان، به اجرا در آمده است.


خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، به نقل قول از اطلاعيه دادگستری کل سيستان و بلوچستان گزارش داد، که احکام صادره پس از تاييد توسط مراجع عالی قضايی کشور با «رعايت تشريفات دادرسی و با حضور و نظارت کامل تيم پزشکی به مرحله اجرا درآمده است.»


اين پنج نفر متهم به سرقت مسلحانه، درگيری با ماموران انتظامی و بهم زدن امنيت مردم در سطح منطقه شده اند.


اسامی افرادی که در مورد آنها حکم به مورد اجرا در آمده، عبارت است از «م.ع. جلالی» «ع.ب.ريگی» و «ا. ريگی» «ع.ر.رودينی» و «د. پهلوان».


به گزارش خبرگزاری آلمان، اگر چه طبق قوانين اسلامی در ايران، حکم قطع دست و پا، در صورت سرقت مسلحانه، می تواند اجرا شود، ولی در سال های اخير گزارشی در مورد اجرای چنين حکمی وجود نداشته است.


در همين حال، محمد ابراهيم نکونام ریيس دادگستری استان سيستان وبلوچستان روز يکشنبه در گفت و گويی با خبرگزاری فارس از آزادی دو هزار زندانی در اين استان خبر داد.


وی افزود کسانی که دارای سابقه محکوميت هستند و کسانی که عضو باندهای اشرار و سردسته باندهای قاچاق مواد مخدر و اسلحه هستند، جز اين دو هزار نفر نيستند.


استانی نا آرام


استان سيستان و بلوچستان بارها در سال های گذشته، صحنه درگيری بين افراد مسلح و نيروهای انتظامی بوده است.


يک گروه سنی مسلح با نام جندالله در اين استان فعال است و بارها به نظاميان و غيرنظاميان ايرانی حمله کرده است. ايران اين گروه را به ارتباط با القاعده متهم کرده است.


مقامات ايرانی ماه گذشته اعلام کردند که نيروی انتظامی در يک درگيری در استان سيستان و بلوچستان، تعدادی از «اعضای گروه جندالله» را کشته است.


روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، اتوبوسی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان بر اثر بمبگذاری منفجر شد که طی آن ۱۱ نفر نظامی کشته شدند. اين حادثه يکی از بزرگترين حملات تروريستی عليه نيروهای مسلح ايران طی يک دهه اخير بود.


XS
SM
MD
LG